Přihlášení do Eshopu

tel.: +420 777 768 633

Eshop: eshop.tichavina.cz

PRODEJNÍ DOBA

Objednávky vyřizujeme prostřednictvím e-shopu, e-mailu nebo telefonicky.

Objednaná vína si můžete vyzvednout, po předchozí domluvě mailem info@tichavina.cz nebo telefonicky 777 768 631, v našem skladu U Nikolajky 9, Praha 5-Smíchov nebo vám je v Praze dovezeme na adresu, kterou nám uvedete.

Fotky z degustací a cest za vínem

Važení klienti a přátelé,

doprodáváme poslední lahve San Lorenza, jeho Brunello di Montalcino Docg 2010 , které stojí 950 korun.

Máme posledních 8 lahvi, které vám  rádi prodáme s 15% slevou za 800,-

Hezký den

Články o vínech

Libanon-cesta za libanonskými víny

Libanon – Velikonoce 14. – 17. 4. 2017

Libanon-cestay za libanonskym vinemLibanon

Den 1 – pátek 14.4.

Ráno přílet, asi 2 – 3 hodiny spánku. Bohatá snídaně na hotelu, potom příjemná procházka po Bejrútu s Tomášem Blahutem, organizátorem zájezdu (a majitelem vinárny V11 Ondříčková 11 Praha 2 )  a místní průvodkyní Halou. Zajímavé vyprávění o firmě SOLIDERE, kterou založil v r 1994 Rafík Harírí, v té době ministerský předseda Libanonu (1992 - 96, potom ještě jednou 2000 – 04, zavražděn neznámými atentátníky 2005) na obnovu občanskou válkou zničeného Bejrútu. Díky tomu je velká část města zrekonstruovaná. Jako každý velký developerský projekt má své příznivce i odpůrce. Dole: rekonstruovaná tržnice, nová budova a rozstřílený Holiday Inn. Bejrut je moc zajimavé město, jak svojí moderní architektůrou, tak příjemnou atmosférou.

Libanon- cesta za libanonskym vinemLibanonLibanonLibanonLibanonLibanon

LibanonLibaanonLibanonLibanonLibanonLibanon

Konec prohlídky na hranici nového a starého Bejrútu a hodinu a půl dlouhá cesta pěšky (abychom si prohlédli „život“ ve městě obyčejných lidí) na oběd. Oběd ve zvláštně LibanonLibanon uspořádané restauraci a první seznámení se skvělou libanonskou kuchyní. Kromě toho zaměstnávají uprchlíky (Libanon se 4,5 miliony obyvatel přijal 2 miliony Syřanů!!) a zbylé jídlo posílají do táborů.

Potom taxikem na Bay Rock – skály u moře, Libanonhezký výhled na pobřeží. Déšť nás zahnal do kavárny. Nakonec bereme taxi..

Den 2 – sobota 15.4.

První cesta za vínem na asi nejslavnější libanonské vinařství Chateau Musar (založil Gaston Hochar 1930), ale poněkud jsme zklamáni, kultura výroby i sklepa nás moc neoslnila, právě tak jako vína. Libanon

Brzy jsme pochopili, že budeme pít překvapivé kupáže. Proč ne, asi musí jít svou cestou. Bílé a růžové Musar Jeune byla byyla pitelná, bílé Chateau Musar 2006 z mísních odrůd Obeidah a Merwah, na které jsme se hodně těšili nás vlastně nepotěšili. Ze tří červených vín, která byla obecně vyšší kvality než bílá a růžové, opravdu zaujal jen poslední vzorek Chateau Musar 2005. Degustace byla uspěchaná a možná i proto nepříliš úspěšná.

Návštěva města Byblos, údajně jednoho ze tří nejstarších trvale obydlených měst na světě (před 7000 let založili Féničané).

LibanonLibanonLibanonLibanonLibanonLibanon

Potom opulentní oběd, který končil v 5, do Bejrútu jsme se vrátili asi v 7. Příjemný večer v Marině ve venkovním baru s vínem než nás zahnal déšť dovnitř restaurace, kolem půlnoci zpátky na hotelu.

Den 3 – neděle 16. 4.

Dopoledne návštěva  stavby ve stylu Gaudí, na zahradě výstava soch místního excentrického sochaře.LibanonLibanon

Potom jedeme na vinařství IXSIR (souvislost se slovem Elixír – El Iksir), pili jsme od nich dobré růžové na prvním obědě. Založil jej vlastník automobilky Nissan v roce 2008, krásná moderní a ekologická architektura. Znak vinařství představuje kořeny vinné révy, ale i slunce. Vítá nás tam Blanka Matragi, kamarádka Toma Blahuty.libanonLibanonLibanonLibanon

Vína velmi čistě udělaná, některá dobrá, podivné kupáže jsou součástí místního stylu. Ale co nám vadilo opět uspěchaná degustace.

Cesta do údolí Kadyša, navštěvujeme maronitský klášter. Krásný, bohužel je velmi hustá mlha, takže ze slibované krásné vyhlídky v restauraci nad údolím se vzácnými cedry není nic.LibanonLibanonLibanonLibanon

Super opulentní oběd s vodní dýmkou a Arakem na závěr. Rozhodně platí, že libanonská a francouzská kuchyně patří k nejlepším na svět.

LibanonLibanonLibanonlibanonLibanonLibanon

Díky mlze a hustému provozu v velmi dlouhá cesta na hotel, příjezd v 10 večer.

Den 4 – pondělí 17.4.

Jedeme na syrské hranice, do Damašku coby kamenem. Ale my míříme do údolí Bekaa.

Začínáme výletem do Baalbeku, kde jsou pozůstatky neuvěřitelně obrovského komplexu Jupiterova, Bakchova a Venušina chrámu, dohromady největší chrámový komplex na světě, samozřejmě během doby mnohokrát přestavovaný. Krásný  a velmi  impozantní.LibanonLibanonLibanonLibanon

Návštěva Chateau Ksara, ohromné sklepy. Známe jejich základní červené, pili jsme ho v Marině,  když nás zahnal déšť, a také na nedělním obědě. Degustace opět příliš rychlá, nejlepší dojem cuvée „Třetího tisíciletí“.LibanonLibanonLibanon

Jako vždy výborný oběd v restauraci s terasou (stejný majitel jako první den).LibanonLibanon

Na závěr Chateau Kefraya, velké vinařství, bílá vína zvláštní, ale červená dobrá. Vynikající je jejich desertní víno „Nectar de Kefraya“.

LibanonLibanon

Na hotel se vracíme  kolem osmé, cpeme do kufrů nakoupené lahve a mrzí nás, že jich nemáme víc. Tedy těch kufrů. Jdeme na příjemnou večeři zase na Marinu, ta večeře měla být lehká, ale to v Libanonu moc nejde. Tedy – jídlo je lehké a dobré, ale je ho moc. Takže se vracíme o půlnoci na hotel s plným břichem. Potom už jen letiště a cesta domů. V Ruzyni strašná zima!

Celkové zážitky úžasné. Skvěle zorganizovaná cesta Toma Blahuty , dá se řící bez nadsázky bezchybná,  velmi zajimavé informace o historii a životě v Libanonu,který na nás působil velmi příkemně a uvolněně, v současné době. A taky úžasná  a temperamentní průvodkyně Hala, kamarádka Toma.LibanonLibanonLibanonLibanonLibanonLibanon

Tak sbohem, Libanone. Ať tam vydrží mír.

Pro zájemce Tom Blahut pořádá na podzim další dva zájezdy do Libanon, velmi doporučujeme :

VINAŘSKÝ FESTIVAL V LIBANONU
4.-9. října 2017

a  pak

DRINK EAT & FLY
LEBANON 27.září - 2.října 2017

Tom Blahut <Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.>